Skip to main content

Πόσο απαραίτητες είναι οι προπαρασκευαστικές τάξεις;

Τόσο πιο απαραίτητες όσο μικρότερο είναι το παιδί.

Η απόκτηση γνώσης προϋποθέτει ύπαρξη λόγου, χωρίς τον οποίο δεν υπάρχει κίνητρο για την ενεργοποίηση της μαθησιακής διαδικασίας, ο λόγος δε αυτός καθορίζει το βαθμό ενασχόλησής μας με το αντικείμενο, καθώς επίσης και το επίπεδο της γνώσης που θα αποκτηθεί. Αυτό σημαίνει ότι μαθαίνουμε πιο εύκολα και σε πολύ μεγαλύτερο εύρος ό,τι μας αρέσει ή μας χρειάζεται και πιο δύσκολα και σπάνια σε υψηλό επίπεδο ό,τι απλώς μας επιβάλλεται.

Όταν ένα μικρό παιδί αρχίζει μια ξένη γλώσσα, συνήθως δεν έχει λόγο να το κάνει, αφού, εκτός βέβαια, από περιπτώσεις που έτυχε για κάποιο λόγο να του αρέσει η ιδέα, το συντριπτικά πιθανότερο είναι απλώς ο γονιός του να έκανε αυτή την επιλογή. Γι’ αυτό είναι καθοριστικής σημασίας για την επιτυχία της επιλογής να δημιουργηθεί λόγος. Και επειδή προφανώς η ξένη γλώσσα δεν χρειάζεται στο παιδί ακόμα, αφού η επικοινωνιακή του ανάγκη καλύπτεται πλήρως από τη μητρική του, και ασφαλώς δεν θα έπρεπε απλώς να του επιβληθεί, δεν μένει παρά να το κάνουμε να την αγαπήσει, πράγμα που θα γίνει εάν στα πρώτα στάδια, δηλαδή στις Προπαρασκευαστικές τάξεις, το σύστημα καταφέρει να κερδίσει το παιδί, δίνοντας του την εντύπωση ότι η εκμάθηση της είναι εύκολη, απολαυστική και σίγουρα μέσα στις δυνατότητές του.

Αυτό προϋποθέτει από τη μια κατάλληλο σύστημα, σύστημα που έχει σχεδιαστεί για να πετύχει το στόχο αυτό και από την άλλη καθηγητές υψηλού επαγγελματισμού, ειδικευμένους στις μικρές ηλικίες, αφού σε κάθε άλλη περίπτωση υπάρχει πολύ σοβαρός κίνδυνος δημιουργίας αρνητικής διάθεσης στο παιδί απέναντι στη γλώσσα, κάτι που αν συμβεί, θα καθορίσει πιθανότατα αρνητικά και το αποτέλεσμα.

Μοιραστείτε το